Connect with us

stoplekto

Μέγας Καραμπίνης – «Χτίζοντας το μέλλον με κουλτούρα και αξίες»

Published

on

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον δοκίμιο για τη φιλοσοφία και τη λειτουργία των ποδοσφαιρικών Ακαδημιών μάς απέστειλε ο  παράγοντας της Δυτικής Αττικής, Μέγας Καραμπίνης.

Οι Ακαδημίες Ποδοσφαίρου αποτελούν τον πυρήνα της ανάπτυξης του αθλήματος, λειτουργώντας ως φυτώρια ταλέντων και διαμορφώνοντας όχι μόνο ποδοσφαιριστές, αλλά και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Η επιτυχία τους δεν εξαρτάται μόνο από την τεχνική τους κατάρτιση, αλλά κυρίως από τη φιλοσοφία, την κουλτούρα που τις διέπουν και σύμφωνα με τα
αθλητικά ιδεώδη, το «Ευ Αγωνίζεσθαι» και τις Αξίες.
Η Αξιοκρατία θα πρέπει να αποτελεί θεμέλιο λίθο για κάθε Ακαδημία που επιδιώκει την ανάπτυξη των αθλητών της. Σε ένα περιβάλλον όπου η προσπάθεια και οι ικανότητες
αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και το Ήθος των νεαρών ποδοσφαιριστών. Διαχρονικά επισημαίνεται ότι μια Ακαδημία πρέπει να βασίζεται στην
Αξιοκρατία, τη Συνεργασία και την Υποστήριξη όλων των εμπλεκομένων, προάγοντας την Ισότητα και τη Δίκαιη αντιμετώπιση.
Η Εκπαίδευση στις Ακαδημίες δεν περιορίζεται μόνο στις ποδοσφαιρικές δεξιότητες. Η Ολιστική Ανάπτυξη περιλαμβάνει την ενίσχυση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας, της Κοινωνικής Ευαισθησίας
και της Πνευματικής Καλλιέργειας. Η Ακαδημία ποδοσφαίρου πρέπει να λειτουργεί ως Σχολείο Ζωής, διδάσκοντας Αξίες όπως η Συνεργασία, η Διαχείριση Άγχους και η Αφοσίωση.
Η ύπαρξη μιας σαφούς Φιλοσοφίας και Ταυτότητας είναι καθοριστική για την επιτυχία μιας Ακαδημίας. Η La Masia της Μπαρτσελόνα αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, με έμφαση στο
“tiqui – taka” του Κρόιφ και την ανάπτυξη παικτών με τεχνική κατάρτιση και ομαδικό πνεύμα.
Η Ενοποίηση της Φιλοσοφίας και της Μεθοδολογίας σε όλα τα επίπεδα της Ακαδημίας διασφαλίζει τη συνεπή ανάπτυξη των αθλητών. Ο Ολυμπιακός, για παράδειγμα, έχει εφαρμόσει ένα ενιαίο σύστημα Εκπαίδευσης και Αξιολόγησης, προάγοντας την αθλητική και κοινωνική αναβάθμιση των νεαρών ποδοσφαιριστών.
Η Προπονητική Διαδικασία πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ηλικιακής ομάδας. Η Ακαδημία πρέπει να απαρτίζεται από εξειδικευμένους προπονητές
που θα παρέχουν τα κατάλληλα ερεθίσματα για την ανάπτυξη των παιδιών, αποφεύγοντας την εφαρμογή γενικών προγραμμάτων χωρίς προσαρμογή.
Η Συνεργασία με τις Οικογένειες και η Ενσωμάτωση των Ακαδημιών στην Κοινωνία ενισχύει την υποστήριξη και την κατανόηση των αναγκών των αθλητών. Η Συμμετοχή σε Κοινωνικές και
Φιλανθρωπικές Δράσεις, όπως εφαρμόζεται σε πάρα πολλές Σχολές Ποδοσφαίρου στο Εξωτερικό, διαδικασίες που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια και από Σχολές – Ακαδημίες
στην Ελλάδα, προάγει την Κοινωνική Ευαισθησία και την Υπευθυνότητα.
Η Ψυχολογική Υποστήριξη είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι νεαροί αθλητές. Οι πλειονότητα των  ΠΑΕ, για παράδειγμα, έχει ενσωματώσει
την ψυχοεκπαίδευση στο πρόγραμμα των Ακαδημιών τους, παρέχοντας σεμινάρια και υποστήριξη στους ποδοσφαιριστές και τις οικογένειές τους .
Οι Ακαδημίες Ποδοσφαίρου αποτελούν Θεμέλιο για την ανάπτυξη του Αθλήματος και της Κοινωνίας μέσω της Αξιοκρατίας, της Ολιστικής Ανάπτυξης, της Σταθερής Φιλοσοφίας, της
Συνεργασίας με την Κοινωνία ενσαρκώνοντας Ιδέες και Ιδανικά. Σωματεία που προάγουν Πολιτισμό και Κουλτούρα διαμορφώνουν όχι μόνο ικανούς Ποδοσφαιριστές, αλλά και Υπεύθυνους Πολίτες.

Πηγές: Διαδίκτυο
Μέγας Καραμπίνης

Διοικητικό Στέλεχος Αθλητισμού Οργανισμών & Επιχειρήσεων